JAK BÝT VÍCE AKTIVNÍ

Pravidelný pohyb, zdravá strava a celkově zdravý životní styl jsou předpoklady dlouhého života. Jenže dnešní svět je plný rychlého občerstvení, cestování auty, letadly nebo prostředky hromadné dopravy. Na nějaký pravidelný pohyb si většinou ani nevzpomeneme. Ale možná víme, že je to špatně a že bychom se sebou měli začít něco dělat. Vlastně nemusíte být žádní sportovci, ani nemusíte trávit hodiny denně v posilovně nebo tělocvičně. Stačí změnit pár věcí.
chůze
1.       Hromadná doprava
Rychlá přeprava z místa na místo je samozřejmě výborná věc. Ale zkuste vystoupit o pár zastávek dříve, nebo jen o jednu, a hned budete mít více pohybu. Věřte mi, zvyknete si na to a za chvíli to pro Vás bude přirozené. Všude, kde je to možné, a máte dostatek času, choďte pěšky. Vyčistíte si u toho hlavu a pomůže to i Vašemu zdraví.

2.       Mobilní aplikace
Novější telefony ji mají v základní výbavě, ale dá se stáhnout do každého chytrého telefonu. Aplikace, která Vám počítá kroky a ujitou vzdálenost je skvělá pro kontrolu Vašeho pohybu. Doporučovaná denní vzdálenost se pohybuje okolo pěti kilometrů, závisí na Vaší váze, výšce a stavbě těla. Zadáte si tato data do aplikace a ona Vám ukáže, kolik byste měli ujít, kolik Vám zbývá a kolik máte za sebou.  

3.       Pes
Pokud máte psa, choďte s ním na procházky. Uvidíte, že to udělá radost jak Vám, tak jemu. Budete se na procházky těšit a postupem času se to může stát Vaším rituálem, který Vám pomůže zvládat běžný život. Pokud psa nemáte, zkuste si ho pořídit. Pokud ovšem máte tu možnost. Dá Vám kromě pohybu i mnoho jiných věcí. Hlavně lásku.

4.       Protahování
Neznamená to, že musíte udělat provaz nebo rozštěp, stačí Vám jednoduché protahování celého těla. Uvolníte tak všechny svaly a stanete se flexibilnějšími. Na internetu je spousta návodů, jak na to. Zabere Vám to maximálně třicet minut denně. Protahování také pomáhá odbourávat bolest zad, úzkost nebo stres. Zkuste to.
skok přes řeku
Ač se Vám to ze začátku může zdát těžké, postupně si pohyb zařadíte do svého života a bude Vám líp. Tak to hlavně nevzdávejte hned na začátku!

JAK BÝT VÍCE AKTIVNÍ
Ohodnoťte příspěvek